Het is weer de maand van het gebit!

Dit betekent dat u de gehele maand Februari het gebit van uw hond, kat of konijn gratis door een van onze dierenartsen kunt laten controleren. Daarnaast krijgt u 10% korting op een eventuele gebitsbehandeling en gebitsproducten.

Februari is landelijk uitgeroepen tot de maand van het gebit. Dit betekent extra aandacht voor het gebit van uw huisdier.
Wist u dat door tandproblemen uw huisdier op andere plaatsen in het lichaam ontstekingen kan krijgen? En dat 80% van de honden en katten ouder dan 3 jaar gebitsproblemen heeft?

Het ontstaan van tandplaque en tandsteen kunt u voorkomen. Het probleem van tandsteen is dat het slijmvlies bij de tanden en kiezen aangetast wordt en dat uw huisdier tanden en kiezen kan verliezen. Een tweede gevolg, dat minder bekend is bij eigenaren, is dat door een tandvleesontsteking bacteriën uit de mondholte op andere plaatsen in het lichaam ontstekingen kunnen geven. Voornamelijk ontstekingen van de hartkleppen, nieren en lever zijn berucht.

Ook bij uw paard is het van belang het gebit regelmatig te laten controleren. Na verloop van tijd kan uw paard bijvoorbeeld haken aan de kiezen krijgen. Hierdoor kunnen rijtechnische problemen ontstaan, zoals schudden met het hoofd, een scheve hoofdhouding of het vasthouden aan één kant. Daarnaast ontstaan er problemen doordat uw paard niet goed kan kauwen. Dit kan leiden tot vermagering en andere spijsverteringsproblemen, zoals diarree of koliek.

Daarom is het van belang het gebit van uw dier regelmatig te controleren en eventueel te laten behandelen.
Omdat Februari de maand van het gebit is, kunt u de gehele maand het gebit van uw hond, kat of konijn gratis door een van onze dierenartsen laten controleren. Daarnaast krijgt u 10% korting op een eventuele gebitsbehandeling en gebitsproducten.
Voor meer informatie of voor het maken van een afspraak kunt u contact opnemen met onze kliniek van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur op telnr. 0492 35114o.Op de afbeeldingen ziet u het gebit van een hond vóór en ná de gebitsbehandeling.